sobota, 16 lutego 2013

Innowacyjność firmy adidas

Pod względem innowacyjności nasz kraj plasuje się w ogonie Europy. Z kolei Europa ma wiele do nadrobienia względem USA. Nie ulega wątpliwości, że jedną z bardziej innowacyjnych firm z branży sportowej jest firma adidas. Grupa adidas, wierzy iż innowacje są niezbędne dla zrównoważonego rozwoju w branży, w której firma działa. Warto podać kilka przykładów, które potwierdzą innowacyjność tej firmy na przestrzeni kilku lat. Jedną z ostatnich rewolucji innowacyjnych był projekt DryDye


Czy wiecie, że przez dwa lata na ufarbowanie ubrań w skali całego świata zużywa się tyle wody, ile mieści się w Morzu Śródziemnym?

Firma adidas chce chronić środowisko, więc wprowadziła metodę farbowania na sucho. Dlatego do ufarbowania koszulki nie potrzeba już 25 litrów wody. Technologia DryDye pozwala uzyskać jeszcze inne pozytywne efekty, które chronią środowisko. Używa się o 50% mniej chemikaliów, co więcej - zużycie energii spada również o połowę w całym procesie farbowania ubrań.


Adidas dostarcza odzież sportową klubom i drużynom poszczególnych dyscyplin, np. bluzy adidas Real Madryt czy męskie bluzy Chelsea Londyn.

Oprócz tego, iż jest to odzież najwyższej jakości, to na dodatek jej produkcja nie ingeruje zbyt mocno w środowisko naturalne (w porównaniu z niektórymi konkurentami w branży odzieżowej).

Kilka dni temu adidas poinformował o nowej technologii Boost, która została zastosowana w butach do biegania. Rewolucyjna technologia została zaprezentowana 13 lutego 2013 roku w Nowym Jorku.

Pozwala ona odzyskiwać energię podczas biegania. Dzięki tej metodzie bieganie stanie się bardziej wygodne i dynamiczne. Stosowana do tej pory pianka EVA zostanie wycofana - i zdaniem przedstawicieli Grupy adidas metoda Boost (metoda firmy BASF) - zmieni podejście w projektowaniu butów do biegania.

Adidas angażuje się również w inicjatywy społeczne. Przykładem jest udział w tworzeniu innowacyjnych planów treningowych dla zawodników piłki nożnej. Inicjatywa o nazwie miCoach jest prowadzona we współpracy z Jose Mourinho, który udostępnia metody treningowe dla wszystkich zawodników na całym świecie.

Cały plan podzielony został na pięć faz, co przypomina fazy Ligi Mistrzów. Plan jest odpowiednio dostosowany do indywidualnego poziomu siły fizycznej, motoryki, umiejętności i sprawności, co z pewnością przełoży się na szybsze efekty i lepsze rezultaty w podnoszeniu umiejętności poszczególnych zawodników.

Będę się przyglądał na bieżąco nowoczesnym rozwiązaniom Grupy adidas i postaram się je opisywać na tym blogu. Cieszy fakt, że adidas bierze pod uwagę nie tylko zyski (co ważne, bo dzięki nim firma może przetrwać), ale również od długiego już czasu pojawia się odpowiedzialność społeczna biznesu. Adidas dzięki innowacyjnym metodom angażuje się globalnie w sprawy społeczne i środowiskowe, co korzystnie wpływa na zrównoważony rozwój - a na tym Grupie adidas i nam bardzo zależy.

Zobacz aktualną zawartość bloga!

5 komentarzy:

  1. Ciekawa sprawa z tym farbowaniem na sucho. Ale w informację, że "przez dwa lata na ufarbowanie ubrań w skali całego świata zużywa się tyle wody, ile mieści się w Morzu Śródziemnym?" to nie jestem w stanie uwierzyć. Skąd ta informacja pochodzi?

    OdpowiedzUsuń
  2. Informacja pochodzi z oficjalnej strony firmy adidas:

    http://www.adidas.pl/goallin/news/2012/07/adidas-drydye/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa sprawa z tym farbowaniem bez użycia wody. Ale czy ta technologia jest tańsza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metoda jest energooszczędna, nie używa się wody, więc można sądzić że jest tańsza. Informacji jednak takiej nie znalazłem, więc trudno jednoznacznie stwierdzić. Najważniejsze jednak w tym wszystkim, że chroni się środowisko.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń